الثلاثاء، يوليو 13، 2010

انا ماريونيت


ارفعى الستار دا جه الوقت
كنت فى القاع ومش لاقى نجاه
وحاولت اطلع ابص لفوق
دانا ماريونيت
وخيطي حياه
وحياتى ساكنة ف ايدك انتى
ممكن اقف
وممكن امشى
خليكي ماسكة ف خيطي ورمشى
واوعى فى يوم تيجي تسبيني
او تسأليني
خليكي جنبى عشان مندمشى
ولو حاولتى مرة تعيديها
هفضل صاحى.. ويمكن منامشى
او حتى اموت ..
وروحى تطلع بس ف سكوت
ددانتى اللى صوتى وانتى كيانى
وكلامك لسانى
تحبى افضل من غير صوت؟
ولا تحبى تموتيني تانى؟
بس اعملى خاطر لقلبك
خاطر لروحك
اعملى خاطر لنفسك ..مش عشانى
وبستحلفك
لتتمسكى بخيطي وعيدانى
مش ليا غيرهم
وصوابعك الله يسامحهم
خلونى مدمن ادائى
وياما كان نفسي اقوم واطنطط
وتنادى اجيلك ....
بس انا..انا مخلوق متحنط
لا قادر اوصف
ولاقادر احكى
ولو حكيت .. فين المعانى؟
ياما كان نفسى..نفسى اكونلك انسان عادى
ف عز الشدة تكونى عايزاه
وف حب اسمك انا افضل انادى
واسألك .. محتاجة ايه
تقوليلي : تفضل قصادى
شفتى ازاى انا عندى امانى؟
بس الزمان ..خلانى تانى
فرق ما بيني وبين البشر
حركة ولسان
بس انتى عارفة؟
القلب واحد
لما اكون حساس من حسك
غير لما اكون احساسى جاحد
واكيد بيبان
والفرق واحد
انا ماريونيت
وهو انسان !
جميع الحقوق محفوظة لمدونة اصحى يا مصر
تحذير : اى اقتباس او اختلاس للمنتديات سستتحول الى قضية جنائية

هناك 4 تعليقات:

  1. بجد كلماتها حلوه:))
    بلتوفيق

    ردحذف
  2. شكرا على البوست

    ردحذف
  3. تحبى افضل من غير صوت؟
    ولا تحبى تموتيني تانى؟
    بس اعملى خاطر لقلبك
    خاطر لروحك
    اعملى خاطر لنفسك ..مش عشانى


    جميلة فعلا
    بالتوفيق دايما
    تقبل مروري

    ردحذف
  4. كل سنه وانت طيب يا اسلام
    ورمضان كريم

    ردحذف

لو انت مش مدون يهمنى برضة رأيك
اتبع الخطوات : 1- اختر :غير معرف ، 2- اكتب تعليقك ، 3- اضغط على نشر
يهمنى تعليقاتكم جداً لأنها بتدينى ثقة وبترفع روحى المعنوية
بس ارجو بلاش كلام وحش او اعلانات عن مدونات الا فى حالة الحملات الانسانية او المدونات التى يختص نشاطها بالنشاط الانسانى
واشكركم