الأحد، أغسطس 26، 2012

سطر ف كتاب


كل الكلام الحلو ليكي سطر ف كتاب ..
واقول فيكي المديح بيسرح عقلي في الملكوت
وقلبي اللي مال ليكي كسب فيا مليون ثواب
من كتر ما بيسمع غنايا دندن ورايا وقال بالصوت
لو يساوها بالألماظ ..يصبح الالماظ تراب
ولما شافني سكت وانا ببكي طال السكوت
بكى قلبي وصلى ركعتين لربه وتاب
****
اسف لأني مش قوي أوي في البلاغ
فمتزعليش من طريقتي في الكتابة
دي مش كآبه .. بس انا محتاج لدماغ..
اديا لما بتبتدي تكتب بتمشي زي الفطر
تبدأ ف سطر وتسيب سطر
اصل الكلام لما يزيد بحتاج لفراغ
عشان املى كل اللي فات مني بدون صبر
بلجأ للسطر اللي انا سبته
واملى فراغه ..
كلام خلاصته بتنكتب سطر ف كتاب
ميزان الكون بيختل لما بشوفك تندهي
سامع غنا .. سامع بكا ..سامع آنين
مهو ياريتك تسمعي
هتعرفي انا ليه بكون واقف هنا
واقف حزين !!
بشوف عنيكي لوحدها...
وكأنها .. تحويشة عمري من الدموع
سايلة على خدود الورق
بين السطور قلمي اتسرق
بين السطور انا قلبي داب
وكل الكلام اللي عشانك اتخلق
سطر ف كتاب ..
والكتاب لما انتهى بقت صفحاته مهجورة
مفضلش منك غير اسرار ..
مفضلش منك غير صورة 

مفضلش غير شرخ ف جدار 
في نفس اسوار المكان 
جمعنا زمان .. نفس الحوار
وكل اللي دار في بعادك مش عارفاه 
معذورة
القلب مال على صورتك كان فاكرها في الاصل أصل !!
مش صورة .. لازقة ف جدار 
ندمان  في بحرك يا سما دليني على مراسية
زعلان على شوق انتحر ياعيني مين يواسيه
عمال انادي انا والقلب مابيسمعشي مين يناديه
رميت شكوتي للندى ، رد الندا بعد الغياب
كل الكلام ده ميساويش .. سطر ف كتاب



جميع الحقوق محفوظة لمدونة اصحى يا مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لو انت مش مدون يهمنى برضة رأيك
اتبع الخطوات : 1- اختر :غير معرف ، 2- اكتب تعليقك ، 3- اضغط على نشر
يهمنى تعليقاتكم جداً لأنها بتدينى ثقة وبترفع روحى المعنوية
بس ارجو بلاش كلام وحش او اعلانات عن مدونات الا فى حالة الحملات الانسانية او المدونات التى يختص نشاطها بالنشاط الانسانى
واشكركم