الاثنين، مارس 29، 2010

كرومبو السفاح

لن نخجل بأن نقول أن هذا النوع من الفكاهات ، يصبح الأن وسيلة قوية لتبادل" الخوازيق" بين اصحاب وسائل الاعلام المختلفة ، ومش كدا وبس ، دول كانوا عايزين يرفعوا على كرومبو قضية واحالته للنائب العام وتقديم شكوى ضده امام مجلس الشعب .
لاتتعقد سيدى ، محنا عالم فاضية ، مش لاقيين حاجة نعملها فقولنا بالمرة نتريق على نفسنا ، او على الاقل نقول للعالم ان احنا ناس ملناش غير فى الخناق وبس .
اليوم السابع - جريدة محترمة - مع انى بشوف يومياً مقالات بحس انها تثير الفتنة الطائفية ، وساعات بحس انها بتنشر حاجات غريبة كدا ، المهم انها نشرت فى يوم خبر قتل مهدى عويس صاحب قنوات بانوراما دراما مواطن ، ولما حاول الاستاذ مجدى تكديب الخبر حول الحوار من مفتوح اعلامياً ، لمناقشة على طاولة كرومبو ، والتريقة على الجرايد بطريقته الخاصة .
دخل المفتش كرومبو جريدة "اليوم السائع" ، علشان يعرف مين اللى كتب الخبر الكاذب دا ، ويتوالى الامر بتريقة واضحة عن العاملين بالجريدة ، زى رئيس التحرير خالد صلاح بخالد فلافل ..، ودا مش كويس ف حقنا قدام العالم لما يبص ويشوف الاعلام المصرى بيتعامل مع نفسه ازاى ؟
حاول مسئولى الجريدة تقديم الأمر للنائب العام ، ولم يلبث وان نشرت الجريدة فى اليوم التالى تفيد بإحالة مهدى عويس للجنايات

ولله احناعالم فاضية الحلقة



جميع الحقوق محفوظة لمدونة اصحى يا مصر

هناك 4 تعليقات:

  1. حضرتك قولت المفيد اوى ان احنا عالم فاضيه ولله عندك حق فعلا فاضية

    ردحذف
  2. تقول ايه ؟

    أمة ضحكت من جهلها الأمم

    ردحذف
  3. منتهى التفاهة و الفضاوة و الاستغلال و التوظيف السئ لحاجة سخيفة اساسا و متنازع عليها و انا لا اقصد ان كرومبو هو السخيف بل ما وصل اليه الحال من التدنى و الاسفاف على يد احمد المهدى

    ردحذف
  4. إنه العك بعينه وبؤه ومناخيره

    :S

    ردحذف

لو انت مش مدون يهمنى برضة رأيك
اتبع الخطوات : 1- اختر :غير معرف ، 2- اكتب تعليقك ، 3- اضغط على نشر
يهمنى تعليقاتكم جداً لأنها بتدينى ثقة وبترفع روحى المعنوية
بس ارجو بلاش كلام وحش او اعلانات عن مدونات الا فى حالة الحملات الانسانية او المدونات التى يختص نشاطها بالنشاط الانسانى
واشكركم